Generic selectors

Exact matches only

Search in title

Search in content

Post Type Selectors

Ny Tip Tak app fra kommunen

Af


Har du tidligere brugt Tip Tak app’en til at indsende oplysninger til kommunen om huller i asfalt, ujævn fortov eller andet, så skal du være opmærksom på at der kommer en ny app efter nytår. Det betyder at den gamle app ikke længere vil virke og man skal hente en ny fra app store eller Google play.

Kender du ikke Tip Tak, kan du læse mere på Esbjerg kommunes hjemmeside: https://www.esbjerg.dk/planer-projekter-og-trafik/send-os-et-tip

Den officielle udmelding fra kommunen lyder således:

Fra nytår siger vi farvel til den gamle TIP TAK app som vi har haft god gavn af siden 2017/2018 – og velkommen til afløseren som også kommer til at hedde TIP TAK.
 
Leverandøren er ny, indmaden er ny og de værktøjer som vi i kommunens drift kan benytte os af er nye og forbedrede, men de ”emner”, man kan indberette, er de gammelkendte. Vi prøver også at få navn og udseende til mest muligt at ligne den gamle app, men dog med en forskel, så man ikke er i tvivl om, at man har fat i den nye.
 
Med den nye TIP TAK og det tilhørende driftssystem, vil vi i Esbjerg Kommune få bedre muligheder for at håndtere de tip som kommer fra borgerne. For eksempel får vi lavet en række automatiske besvarelser af indberetninger som rammer uden for de steder, hvor vi har driftsansvar. Der vil vi i mange tilfælde kunne henvise til det rigtige sted at henvende sig. Det vil også være muligt for de som indberetter at følge deres TIP og se, hvad status er.
 
Efter nytår vil den gamle app ikke længere virke og skal slettes. I stedet skal man hente den nye app i enten Google Play eller Apples App Store og oprette sig som bruger. Når tiden nærmer sig, vil vi udsende en mere detaljeret information både på kommunens hjemmeside og via Facebook. Vi vil også forsøge at skrive direkte til de som har indsendt TIP inden for det seneste år og fortælle om skifte